zaterdag 12 december 2009

Wicked - Apollo Victoria Theatre

Zaterdagmiddag was de klassieker ‘Wicked’ aan de beurt. Bij het boeken van de kaarten had ik de keuze tussen Alexia Khadime en standby Ashleigh Gray als Elphaba.
Gekozen voor de laatste en daarvan zeker geen spijt gehad. Vocaal wist ze zeker haar mannetje te staan maar ik miste alleen de chemie tussen haar en Dianne Pilkington. Die was er gewoonweg niet en dat is voor het verhaal toch wel erg essentieel. Misschien had één van beiden een mindere dag.
Verder blijft ‘Wicked’ onverwoestbaar sterk waarbij de rest van de originele cast speelde. Ik ben nog steeds niet overtuigd van Oliver Tompsett als Fiyero. Daarentegen vond ik Harriet Thorpe als Madame Morrible weer geweldig sterk en zag ik Sam Kelly voor het eerst als The Wizard. Goed maar niet erg bijzonder en hetzelfde geldt voor Alex Jessop als Boq.
Verrassend vond ik Natalie Anderson als Nessarose die toch een hele andere twist aan de rol wist te geven door deze veel minder sympathiek en bijna agressief te spelen.
Zeker niet de sterkste voorstelling van ‘Wicked’ die ik zag maar het blijft genieten van het prachtige design en de sublieme belichting.