zondag 18 juni 2017

Harry Potter And The Cursed Child Parts One And Two - Palace Theatre


En voor je het weet is het eind van dit reisje Londen al weer in zicht met de laatste voorstellingen die ik op zondag zie. Ik verheug me weer enorm op 'Harry Potter And The Cursed Child'. Part I begint al om één uur 's middags gelukkig, Londen zucht onder de hitte in juni met temperaturen boven de 30 graden dus binnen wachten tot de voorstelling begint onder het genot van een koel drankje. 

De kaarten had ik al een klein jaar geleden geboekt, een prachtige plaats op rij I in de stalls met perfect zicht op het toneel. Toevalligerwijs zie ik het toneelstuk exact één jaar geleden na mijn eerste bezoek. Dat waren toen nog de eerste previews maar inmiddels zijn we een jaar verder en staat de tweede cast op het podium van het sfeervolle Palace Theatre. Naast de nog immer succesvolle West End versie staan er producties gepland voor Broadway in het voorjaar van 2018 en Melbourne aan het begin van 2019.


Over de voorstelling schreef ik al eerder een verslag en dat is hier nog na te lezen. Geen uitgebreid report daarom maar ik heb niet minder van de voorstelling genoten dan de eerste keer dat ik de productie zag. Wel interessant om te zien dat de nieuwe cast en hun onderlinge samenspel het stuk toch een ander soort energie geeft. Jamie Glover als Harry vond ik eerlijk gezegd wat minder dan Jamie Parker uit de eerste cast maar juist samen met Theo Ancient als de nieuwe Albus is hij indrukwekkend in hun onderlinge fragiele band. Rakie Ayola als Hermione is ook totaal anders, wat menselijker en minder star en rechtlijnig misschien. En vooral Samuel Blenkin als de nieuwe Scorpius was briljant, hij speelt de rol een stuk extraverter en zorgt voor de komische noot. 

En hoewel het verrassingsaspect natuurlijk grotendeels ontbreekt als je een voorstelling voor de tweede keer ziet was ik ook nu weer bijzonder onder de indruk. Harry Potter And The Cursed Child blijft een verademing. Een prachtig toneelstuk waarbij alle verschillende disciplines op een indrukwekkende manier samensmelten. Ik ga graag nog een keer !

Deze voorstelling zag ik 's middags en 's avonds op zondag 18 juni 2017

© foto's Manuel Harlan